دور ایران بگردیم!!!
مکان های جذاب،تاریخی و دیدنی ایران و جهان

1
Back
Next
اسلایدر ::
پیام ها ::
تبلیغات ::

برج کبوتر خانه ی میبد

یکی از معروف ترین کبوترخانه های ایران زمین، کبوترخانه میبد در استان یزد هست. کبوترخانه میبد به خوبی مرمت شده و امروزه به یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری این شهر تبدیل شده است. کبورتخانه میبد حدود ۴ هزار لانه کبوتر داشته و امروزه پذیرای گردشگران استان یزد است. این برج تاریخی، به شکل استوانه ای و با سبک و سیاق اصیل ایرانی ساخته شده و لانه های پرنده آن همگی به شکل مستطیل هستند. این کفترخانه، در واقع دژی نظامی برای پرندگان محسوب می شد و کاملا نفوذ ناپذیر بود. معماری این بنا، به شکلی بوده که حیواناتی مثل قوش، جغد و … نمی توانستند راهی آن شوند و کفترها را شکار کنند. خط سفید دور بنا هم همین کاربرد را داشته، این خط نه تنها موجب جذب کبوترها به این محل می شده، بلکه از نفوذ خزندگان و دیگر حیوانات به داخل بنا هم جلوگیری می کرده است.

بر روی پشت بام برج کبوترخانه میبد چهار برج کوچک و یک برج بزرگ قرار دارند که در واقع محل ورود و خروج کبوتران از آن جا بوده است. شاید در بین تمامی برج های کبوترخانه کشور، برج کبوترخانه میبد به دلیل سالم ماندن و مرمت خوب آن، امروزه پذیرای هزاران توریست داخلی و خارجی است.

بقیه ی این مقاله را در ادامه ی مطلب بخوانید.

 




ادامه مطلب


درباره : مکان های دیدنی , تور , تور میبد و چک چک ,
برچسب ها : تور , تور میبد و چک چک , یزد , میبد , کبوتر خانه ی میبد , تور یزد , مکان های دیدنی شهر یزد , بهترین مکان های دیدنی برای رفتن , نوروز کجا بربیم؟ ,
بازدید : 182
[ پنجشنبه 24 بهمن 1398 ] [ 19:41 ب.ظ ] [ نویسنده : Admin ] | نظرات (0)

امروز ۲۲ بهمن ۱۳۹۸

رویداد های امروز

تخته سبز

امروز روز جهانی دوست جدید بسازه،چند روز پیش یه تور کویر نوردی رفتم  با دوستان کانادایی و یه تور عالی و به یاد ماندنی شد و تونستم چندتا دوست عالی و خفن واسه خودم جور کنم.

تور کویر نوردی

Translate To English



لینک ثابت

درباره : مکان های دیدنی , طبیعت گردی , تخته سبز ,
برچسب ها : کویر نوردی , کویر , کویر یزد , تور کویر نوردی , کویر گروهی , رویداد های روز ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ , ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ , رویداد های روز , canada , Canadian people in iran , how can i go to iran from canada? ,
بازدید : 80
[ سه شنبه 22 بهمن 1398 ] [ 19:09 ب.ظ ] [ نویسنده : Admin ] | نظرات (0)
[ یکشنبه 13 بهمن 1398 ] [ 18:55 ب.ظ ] [ نویسنده : Admin ] | نظرات (0)